Přejít na hlavní obsah

Připravte své tělo na podzim

Větrné počasí a chladnější dny jsou tady, proto je dobré na to náš organismus pořádně připravit. Máme pro vás rady a tipy, jak se stravovat, předcházet nemocem
a zajistit si celkovou pohodu, abyste si tohle krásné období užili v plné síle.

Co na jazyku, to na našem zdraví

Začněme správnou stravou, to je základ. Ráno nastartujte tělo teplou snídaní
a pokračujte vydatným obědem a večeří. Velkou inspirací jsou naše podzimní recepty, které si můžete přečíst ZDE. Důležité je, aby všechny potřebné živiny pocházely hlavně z vyváženého jídelníčku, který je obohacen i o vitamíny z ovoce a zeleniny. Do něj pak skvěle zapadnou doplňky stravy a superpotraviny.

A nezapomeňte na pohyb! V chladnějších dnech jsou oblíbené indoorové aktivity, nějaký kolektivní sport v tělocvičně nebo návštěva fitcentra. Spoustu cvičení můžete provozovat i v pohodlí vašeho domova, protáhnout se na fitness podložce, posilovat s činkami, zaskákat si přes švihadlo.

Ale pokud nejste zrovna sportovní typ, stačí i malá procházka a vyplavené endorfiny pomohou zahnat unavenou podzimní náladu.

Nemoci nemají šanci

Jak známo, podzim je rájem různých virů a bakterií, zaměřme se tedy
na prevenci. Populární je otužování a opět doporučujeme zvolnění tempa, únava je v tomto období přirozená.

Zkuste omezit chladné a suché potraviny a dát přednost sladkým a kyselým chutím. No a to hlavní, především v ovoci a zelenině, vitamíny. Zázvor má blahodárný vliv na posílení imunity vitamíny C a E, šípkový čaj je bohatým zdrojem vitamínu C, sluneční paprsky pomohou doplnit vitamín D. Taková kurkuma je úžasným bojovníkem proti mikrobům.

Možností je nespočet, stejně jako různých doplňků stravy, čajů a šumivých tablet, díky kterým strávíte podzim ve zdraví a nádherné atmosféře.

Jak na podzimní detox?

Léto je pro naše tělo náročné období. Grilování, jídlo na dovolené a festivalech, posezení u piva a vína za krásného počasí. Naštěstí existuje celá řada látek
pro detoxikaci organismu.

Indická rostlina psyllium pohltí nadbytečné tekutiny a zbaví tělo škodlivin,
které se vyskytují v žaludku a ve střevech při zpracování potravin. Byliny jako ostropestřec a svízel syřišťový si poradí s očistou jater, stejně jako spousta dalších směsí. Chlorella je bohatým zdrojem železa a vitamínu B12,
které snižují únavu a vyčerpání.

Je důležité si chránit střevní mikroflóru, která přispívá správnému trávení
a celkové imunitě organismu
. Ale samozřejmě základem je kvalitní jídelníček plný antioxidantů a vlákniny, bez průmyslově zpracovaných, přeslazených a příliš solených potravin, a správný pitný režim.

Hlavně si pořádně odpočiňte

Energie byla využita na letní dobrodružství, proto si zasloužíte větší klid. Dřívější stmívání a změna počasí občas přinesou lehký podzimní splín, ale i s ním si umíme poradit.

Například Dánové mají speciální odpočinkovou techniku hygge, při které se hledá něco krásného v každém okamžiku. Jde o pohodový přistup k životu postavený na omezení světla a telefonů, trávení více času s blízkými
bez zbytečných konfliktů a užívání si dobrot v přiměřeném množství. Říká se, že proto Dánové patří podle výzkumů k nejšťastnějším národům na světě s nejmenším výskytem stresu a depresí. 

Pokuste se zvolnit tempo v práci, uvařte si kvalitní čaj z bio ingrediencí
a odreagujte se horkou koupelí ve společnosti aromatických svíček. Večer nejezte příliš pozdě, to pomůže vašemu spánku, abyste si dopřáli to správné dobití baterek.