Celosvětová kampaň
Movember začal nenápadně v roce 2003, kde se dva kamarádi v Austrálii u piva rozhodli, že vrátí do módy knír. A aby to nedělali „jen tak“, napojili svou vizi na téma, o kterém se moc nemluvilo. Na otázky prevence rakoviny prostaty. První rok těch movemberových „kníračů“ bylo jen třicet. O rok později se počítali na stovky a pro podporu prevence dokázali získat prvních 54 tisíc dolarů.
A pak? Boom! Který pomohl za celé ty roky podpořit více než 1 250 projektů v hodnotě několika set milionů dolarů soustředěných na prevenci zdraví nejen v oblasti rakoviny prostaty, ale také rakoviny varlat nebo v otázkách prevence duševního zdraví. Protože i chlapi někdy pláčou, potřebují pomoct a nevědí, že si o ni mohou říct (a nestydět se).
A tak tu máme zase Movember, kdy budou tisíce mužů z celého světa nosit celý „november” svůj výstavní „moustache“. Protože právě tato slova dala dohromady Movember. A dáme mu prostor i my. Jak? Tím, že podpoříme své blízké muže, aby knír vypěstovali a pomohli hovořit o důležitých věcech těm, kteří o nich mluvit potřebují. Dost možná i sami sobě.