Přejít na hlavní obsah

Často kladené dotazy

Objednávky

Nedošel mi potvrzovací e-mail. Co teď?

Každý e-mail s potvrzením objednávky se automaticky odesílá z adresy info@notino.cz. Pokud ho nemůžete najít ve složce s Doručenou poštou, je možné, že se zatoulal do Spamu, Nevyžádaných, Smazaných, nebo do Archivu. Některé e-mailové domény rozdělují poštu do různých kategorií, jako jsou Sociální sítě nebo Promo akce, a proto zkuste nahlédnout i tam.

Kdy je objednávka dokončena?

Objednávka je zpravidla dokončena poté, co obdržíte její číslo, které se vám spolu se shrnutím zobrazí na našich stránkách po provedení platby. Pokud jste si zvolili platbu na dobírku či bankovní převod, uvidíte na této stránce i potřebné platební údaje. Veškeré informace se automaticky odesílají i na váš e-mail.

Kolik kusů je možné maximálně vložit do košíku?

Do košíku je možné podle typu produktu přidat maximálně 3 nebo 10 kusů.

Můžu si produkty uložit k pozdějšímu nákupu?

Ano, vaše oblíbené produkty si můžete jednoduše uložit do Wishlistu. Klikněte na srdíčko v detailu produktu, ten se následně přidá do seznamu oblíbených kousků. Vše pak najdete a můžete spravovat v záhlaví stránky – stačí kliknout na ikonu srdíčka.

Možnosti platby

Proč mi nejde zaplatit kartou?

Důvodů zde může být několik:

Platební limity – jedná se o limit, který máte nastavený u své banky. Ujistěte se, že nepřekračujete limit objemově (maximální povolenou částkou za jednu transakci), ale ani s ohledem na počet plateb (povolený počet transakcí za jeden den).
Chybně zadaný údaj – všichni občas chybujeme, a proto si prosím zkontrolujte, zda byly veškeré údaje jako je číslo karty, expirace, CVV/CVC kód a 3DS kód zadané správně.
Zavřený prohlížeč – poté, co objednávku zaplatíte, nezavírejte prosím prohlížeč a počkejte na potvrzení o úspěšném uhrazení objednávky. V opačném případě se platba nemusí zpracovat.
Tlačítko zpět – poté, co objednávku zaplatíte, neklikejte prosím na tlačítko zpět a počkejte na potvrzení o úspěšném uhrazení objednávky. V opačném případě se platba nemusí zpracovat.
Platba zamítnuta – v tomto případě doporučujeme kontaktovat vaši banku, která poskytne zdůvodnění, proč byla platba zamítnuta (nedostatečné finanční prostředky, nedostatečné 3DS ověření...)
 

Co je to 3D Secure? 

Služba 3D Secure je moderní internetový způsob placení kartou s nejvyšší možnou ochranou. Notino tento způsob bezpečného nákupu podporuje, nicméně protokol 3D Secure může každá banka zpracovávat odlišně. Ve většině případů obdržíte na mobilní telefon jednorázové heslo. Některé banky, zejména zahraniční, mohou za 3D Secure ověření považovat osobní bezpečnostní otázku.

V případě potíží s ověřením platby kontaktujte prosím svou banku. Notino, jakožto obchodník, nemá na ověření platby vliv.

Proč jsem nedostal upozornění, že se mi kartou nepodařilo zaplatit objednávku?

Platební brána vás vždy upozorní na status transakce – ať už je platba úspěšná, nebo ne. Pouze v případě, kdy zaplatíte a následně zavřete prohlížeč během ověřování platby, se vám toto upozornění nezobrazí. Prosím, vždy počkejte na potvrzení platby.

Jak zaplatit bankovním převodem?

Potvrzení objednávky, včetně potřebných údajů pro platbu předem, vám přijde na e-mail. Najdete tam číslo účtu, variabilní symbol a celkovou cenu vaší objednávky. Ve svém online bankovnictví zadáte údaje do požadovaných polí a odešlete platbu.

Je možné uplatnit poukázky Sodexo/Edenred?

Poukazy Sodexo a Edenred zatím nepřijímáme.

Možnosti nákupu

Jak nakupovat na Notinu?

Jde to hned třemi způsoby! 

Online – vše můžete nakoupit na e-shopu, kde si vyberete z více než 55 000 produktů od 1 150 značek. 
Osobně – zastavte se do kterékoliv z našich poboček, kde na vás čekají vyškolení beauty konzultanti/ky. Vždy rádi pomůžou s výběrem kosmetiky a parfémů přímo na místě, nebo vám budou asistovat s převzetím vaší objednávky. 
Telefonicky – objednávat můžete i po telefonu. Zde přichází na řadu naše zákaznické centrum.

 

Reklamní nabídky a detaily produktů

Jak dlouho trvají akce na stránkách?

Speciální nabídky, akce a výprodeje zpravidla trvají do vyprodání zásob nebo jsou datově omezeny. Chcete dostávat informace o speciálních akčních nabídkách jako první? Zaregistrujte  se a už vám nic neunikne.

Proč není popis u některých produktů chybí popis?

Na popisech produktů intenzivně pracujeme a snažíme se neustále doplňovat nové informace. Na našich stránkách každodenně přibývají desítky nových produktů, a proto se může stát, že nestihneme doplnit jejich popis. Pokud nedohledáte žádné informace u produktu, který si zrovna prohlížíte, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám se vším pomůžeme.

Proč vypadá produkt, který mi přišel jinak, než na fotce?

Výrobci své produkty často inovují, což na sebe mnohdy váže nový design, nápis, obal a další změny. I když naše stránky stále aktualizujeme, může dojít k situaci, kdy se u inovovaného produktu objevuje stará fotografie.

Chci s vámi spolupracovat jako bloger/ka. Na koho se mám obrátit?

Ozvěte se nám na e-mailovou adresu info@notino.cz a kolegové ze zákaznické péče už předají váš e-mail do správných rukou.

Dotazy na vůně

Co je to parfém, toaletní a kolínská voda?

Parfém obsahuje 15 až 30 % kompozice, parfémovaná voda nebo Eau de parfum 8 až 15 % kompozice, toaletní voda nebo Eau de toilette 4 až 8 % kompozice v koncentrovaném lihu. Kolínská voda (Eau de cologne) obsahuje 3 až 5 % kompozice ve zředěném, často 70% lihu (obsahuje 70 % ethanolu).

Jak si vybrat správný parfém nebo podobný výrobek?

Především podle vlastního vkusu. Nikdy nevybíráme vůni podle "vzorku" připraveného aplikací parfému nebo podobného výrobku např. na vatový tampón nebo do krytky spreje, který je pak delší dobu ponechán volně na vzduchu. Takovýto "vzorek" vůně neodpovídá vůni výrobku v uzavřeném obalu.

Je pravda, že stejný parfém má u různých uživatelů poněkud odlišnou vůni?

Ano, je to pravda. Každý člověk má svou vlastní specifickou vůni. Závisí to na vlastnostech jeho pokožky, způsobu výživy a životních zvyklostech. Parfém, který u jednoho uživatele voní velmi příjemně, muže na pokožce jiného uživatele působit poněkud odlišně.

Mění se vůně parfému, požije-li uživatel např. ostře kořeněné jídlo?

Vůně parfému se nemění, mění se však vůně pokožky, která vyzařuje vůně metabolické přeměny požitého pokrmu. Tato změna je příčinou toho, proč v komplexu s vůní parfému vyznívá celkový dojem odlišně od vůně parfému samotného.

Může parfém ovlivnit náladu?

Ano, velmi. Vůně působí bezprostředně na psychickou rovnováhu. Příjemná vůně dokáže velmi rychle zlepšit náladu, ale naopak, pronikavá, velmi intenzivní vůně zneklidňuje a může vyvolat i určité potíže.

Existují erotizující parfémy?

V zásadě ne, alespoň ne ve smyslu bezprostředně působícího afrodiziaka. Ale příjemná vůně, kterou používá objekt vašeho zájmu, působí přesto dráždivě. Čím je však vůně svěžejší nebo ovocnější, tím jsou tzv. dráždivé účinky menší.

Jak nosit vůni

Existují pravidla, jak se má parfém používat?

Ano. Parfém nikdy nesmí "tyranizovat" okolí. Zde více než kde jinde platí zásada, že méně je vždy více. Během dne je žádoucí používat lehčí toaletní nebo kolínské vody. Parfém samotný má být používán pouze pro výjimečné a slavnostní příležitosti. Je vhodné volit vůně také s ohledem na roční období. Pro teplé letní dny jsou jako stvořené svěží květinové, případně citrusové vůně a jejich četné modifikace. V chladných ročních obdobích se uplatní spíše těžší balzamické i orientální typy vůní. To samozřejmě nemá být železným pravidlem. Výběr vonné garderoby každé ženy i muže se řídí jejich osobním vkusem a způsobem života.

Proč se nemá současně používat více různých vůní?

Každý parfém je jedním harmonickým celkem. Použije-li se současně jiný a odlišně intenzivně vonící přípravek, dochází často k disharmonii, která ve svém komplexu může vyvolat nepříjemný dojem.

Jak a kde se má parfém "nosit"?

Je to především otázka koncentrace. Uvažuje-li se ona proslulá kapka nanesená za ušním boltcem, je tím zpravidla míněn parfém. Všeobecně se parfém nanáší na místa, kde je pod pokožkou nejvíce krevních vlásečnic, tj. do loketního důlku, ale i do podkolení – do míst, kde je pokožka nejteplejší a kde se vůně parfému plně rozvine. Parfém se také nanáší na vlasy, těsně nad pokožku hlavy. Mimořádně dobře vyniká parfém na oděvech z přírodních materiálů a na kožešinách, nedoporučuje se však nanášet jej např. na bílé a světlé oděvní součásti, zejména pak ne na přírodní hedvábí.

Jak dlouho je parfém použitelný a jak se pozná, že není již zcela v pořádku?

Není-li flakon s používaným parfémem vystaven účinku denního světla a teplotám vyšším než asi 20°C, vydrží vůně i několik let. Nové parfémy mívají piktogramy, které prozradí po jakou dobu parfém nemění své vlastnosti po otevření. Parfém v originálním neotevřeném flakonu pak vydrží i několik let. 

Rodokmeny parfémů

Dle nejnovějšího způsobu třídění rozeznáváme následující skupiny vůní: (třídicí systém vypracovaný skupinou Haarmann – Reimer). Parfémy různých značek dělíme na 6 hlavních skupin s podskupinami.
                        

1 – květinová
(převážně dámská)

květinově zelená (např. Chanel No.19)
květinově ovocná 
květinově květinová – fantazie (N.Ricci L´Air du Temps, Anais)
květinově aldehydická (např. Chanel No.5)
 

2 – orientální
(dámská i pánská)

orientální kořenitá (kořeněná) (YSL – Opium)
 

3 – chyprová (cypřišová)
(dámská i pánská)

chyprově ovocná (např. Joop Femme)
chyprově květinová (např. Paloma Picasso)
chyprově svěží (např. Halston)
chyprově dřevitá
chyprově juchtová (kůže)
chyprově tabáková
chyprově jehlicnatá (např. Guy Laroche – Drakkar Noir)
 

4 – fougerová (čti:fužér)
(převážně pánská)

fougerově svěží (např. Davidoff Cool Water – pánsk.)
fougerově květinová (např. Paco Rabanne Pour Homme)
fougerově dřevitá (např. Kouros)
fougerově sladká – ambrová (např. Brut)
 

5 – citrusová
(převážně pánská)

citrusově fantazijní (např. Armani pour Homme)

citrusově zelená (např. Guy Laroche – Drakkar)

 

6 – levandulová
(převážně pánská)

levandulově svěží (např. Yardley, Avon, Shiseido)
levandulově kořeněná (např. Halston 101)
 

X – mošusové
 

(Mošusově vonící látky mohou být univerzálně použity ve všech kategoriích).

1) Květinová vůně

a) květinově zelená
Obsahuje většinou prvky vůně jako iris (kosatec), galbanum (pryskyřice získávaná z některých íránských a afrických mrkvovitých rostlin). Svěží (emancipovaná) vůně.

b) květinově ovocná
Obsahuje většinou prvky vůně jako ananas, broskev, meruňka, cassis (černý rybíz), jablko. U těchto vůní bývá velmi výrazná ovocná složka.

c) květinově svěží
Obsahuje většinou prvky vůně jako konvalinka, narcis, hyacint, pomerančové květy. Může být přidán i bergamot, jasmín, nebo i vůně čerstvých zelených trav. Vůně jarních květů.

d) květinově květinová – fantazie
Obsahuje většinou prvky vůně jako růže, jasmín, ylang-ylang, narcis, tuberóza, iris, karafiát. Něžné romantické vůně, které obsahují většinou četné silice z květu. Nejrůznějšími kombinacemi vznikají tzv. vůně bílých kvetu. Vůně těchto kvetu je teplá až narkotická. (např. Cacharel Anais Anais).

e) květinově aldehydická
Květinové prvky jsou zde kombinovány zejména se skupinou alifatických aldehydů. Aldehyd (ze slov alkohol a dehydrogenatum) je bezbarvá organická sloučenina, která vzniká oxidací nebo dehydrogenizací alkoholu. Tyto parfémy jsou elegantní a typicky ženské. Nejslavnější je Chanel No.5.

f) květinově sladká
Těžké intenzivní kreace vůní složené z nejtěžších květinových vůní.

2) Orientální vůně

a) orientální sladká – ambrová
Obsahují většinou prvky jako květinové, balzamicko-animální, citrusové, vanilková ambra. Mnohdy doplněna o zelené a kořeněné vůně, ke kterým se ještě přidávají sladké ambrové komponenty. Pro pánskou variantu se přimíchává ambra, medové aroma a vanilkový základ.

b) orientální kořenitá (kořeněná)
Obsahuje většinou prvky jako muškát, hřebíček, skořice, karafiát, ambra, cedr, santal. Také se přidává jasmín, ylang-ylang, a některé salicyláty.

3) Chyprová (Cypřišová) vůně

a) chyprově ovocná
Typická těžká vůně ovoce, jejíž hlavní složkou je broskev.

b) chyprova květinově animální
Tato komponenta je oblíbená u mužů i žen. Animální složky jí přidávají na ženskosti, natrpklá vůně kůže je zase mužná.

c) chyprova květinová
Obsahuje většinou prvky gardénie (např. Paloma Picasso), růže. Míchá se také s paculi.

d) chyprově svěží
Obsahuje čisté cypřišové kompozice. Lehká, efektní vůně.

e) chyprově zelená
Nejlehčí, svěží odnož cypřišových vůní. Používají se prvky vonící trávově nebo listově zelené, a také prvky dřevo-mech, jehličí, svěží listí. 

f) chyprově dřevitá
Obsahuje většinou prvky: santalové dřevo, paculi, andropogon, vetyver, cedr.

g) chyprově juchtová (kůže) a h) chyprově tabáková
Často jsou kombinovány s prvky kořenitými a bylinnými.

i) chyprově jehličnatá
Vonné látky získávané ze dřeva a výtažky z jehličí.

4) Fougerová vůně

a) fougerově svěží
Převažuje levandulová složka. Obohacuje se kořeněnými aromaty, pikantními bylinami, a svěží vůní dřeva.

b) fougerově květinová
Květinovou vůni dodává pomerančový květ, brambořík, konvalinka, neroli.

c) fougerově dřevitá
Zejména moderní syntetické látky vonící po ambře a vzácných dřevech.

d) fougerově sladká – ambrová
Charakter této kompozice tvoří sladká vůně spolu s ambrou. Také se přidávají kumaronové prvky.

5) Citrusová vůně

a) citrusově květinová
Obsahuje jemné bylinné prvky. Používá se i jako unisex vůně.

b) citrusově fantazijní
Obsahuje komponenty z citrusových silic a moderní syntetické látky. Zahrnuje různé druhy kolínských vod.

c) citrusově zelená
K základní citrusové vůni se přidávají ovocné a zelené prvky.

6) Levandulová vůně

a) levandulově svěží
Neobsahuje další komponenty. K její výrobě se používá čistá levandulová vůně. Jsou to spíše osvěžující vody.

b) levandulově kořeněná
Kořeněná varianta s vůní jehličí. Zvlášť pikantní svěžest.

Složení

Parfém (extrakt) – obsahuje 15 až 30 % vonné parfémové kompozice v koncentrovaném lihu (alkoholu).
Parfémová voda (Eau de Parfum, EdP) – obsahuje 8 až 15 % vonné parfémové kompozice v cca 85–90% lihu.
Toaletní voda (Eau de Toilette, EdT) – obsahuje 4 až 8 % vonné parfémové kompozice v cca 80% lihu.
Kolínská voda (Eau de Cologne, EdC) – obsahuje 3 až 5 % vonné parfémové kompozice v cca 70% lihu

Výňatek z knihy Vůně a parfémy (Emilie Třepková, František Vonášek, MAXDORF 1997)

 

 

Obrázky jsou pouze ilustrativní

Obrázky uvedené u produktů jsou pouze ilustrativní. Z důvodu světelných podmínek mohou být reálné odstíny krabiček, flakonů a parfémů mírně odlišné od zobrazených.

Občas výrobci změní u produktu tvar flakonu, barevnost krabičky apod. Přitom obsah produktu zůstane původní, stejně jako název. V takovém případě může dojít po určitou dobu k souběžnému prodeji obou verzí balení. Nový obal pak nemusí vůbec odpovídat vyobrazenému vzhledu.
 

Chcete se na něco zeptat? Napište nám.








Odesláním společnost Notino s.r.o. zpracuje Vaše údaje za účelem vyřízení vaší žádosti na základě oprávněného zájmu. Proti tomuto zpracování můžete v souladu se Zásadami zpracování osobních údajů podat námitku.