Seznamte se s naší novou country manažerkou

srpen 2017

Notino se rozrůstá raketovým tempem a nyní působí už v 17 zemích EU a v USA. Jedním z nejvýznamnějších trhů je přitom sousedící Polsko, kde jen za loňský rok nakoupilo kosmetiku a parfémy přes 500 000 zákazníků. V Polsku nás však zatím nenajdete pod značkou Notino, ale iperfumy.pl a to z toho důvodu, že rebranding tu bude probíhat postupně.

Rozvoj a posílení značky na polském trhu dostala od března na starosti nová country manažerka Dagmara Brezinska-Marcu, která má s beauty průmyslem opravdu bohaté zkušenosti. V minulosti Dagmara působila v Dánsku, kde měla na starosti marketingové oddělení pro Garnier a Maybelline. V roce 2011 se přesunula zpět do Polska, kde se stala generální ředitelkou značky Kérastase Paris, která je úspěšnou divizí L´oreal Professionel. O dva roky později převzala vedení kosmetické sekce Unileveru pro Polsko a Pobaltské země. Z rozhovoru jsme se mimo jiné také dozvěděli, že Dagmara strávila část dětství v tehdejším Československu, nebo i to, že má umělecké vzdělání.

Jak ses dostala k práci v kosmetickém průmyslu?

To bylo docela zajímavé. Už když jsem pracovala pro British American Tobacco, věděla jsem, že mě víc láká estetika a krása. Nejde jen o kosmetiku, mám na mysli i krásu v umění a ve všem, co nás obklopuje. Krása pro mě není jenom otázkou vzhledu, ale má i uměleckou hodnotu. Já osobně jsem například studovala hudbu, takže umění bylo v mém životě vždycky zásadní. A protože mám zároveň obchodního ducha, řekla jsem si, že by to mohla být dobrá kombinace a přihlásila jsem se na místo Assistant Brand Manažera ve společnosti Coty, které mi umožnilo se skutečně profesně rozvinout. V tabákovém průmyslu si přijdete na větší peníze než v kosmetickém, ale to mi bylo jedno. Pro mě je důležité pracovat pro firmu spojenou se značkami, se kterými se můžu identifikovat. A kosmetiku zbožňuji. Když přijdete ke mně domů, najdete ji všude, i v obývacím pokoji.

Co tě na kosmetice tak baví?

Skutečnost, že se s její pomocí můžu během pár vteřin úplně proměnit a zároveň mít pocit, že se o sebe starám. Není to už jen estetická záležitost, ale taky vědomí, že pečuji o svoje tělo a projevuji mu tak respekt.  Tohle by mělo být přirozené nám všem.

Jak jsi tedy začínala?

Nejdřív jako Assistant Brand Manažer. Měla jsem na starosti značku Miss Sporty, tedy líčení pro teenagery. Kromě této vlastní malé značky jsem ale pomáhala i týmu zodpovědnému za Rimmel s internetovým zaangažováním spotřebitelů.

Jaké to je, pracovat pro světoznámé kosmetické značky? Zní to jako sen každé ženy.

Moc mě to bavilo a nemůžu na adresu svých zaměstnavatelů říct jediné křivé slovo. Živě si pamatuju svoji první kampaň, kdy moje nápady dostaly konkrétní podobu a mohla jsem je vidět v obchodech. Chodila jsem kontrolovat, jestli zákazníci reagují a opravdu nakupují, a když byly produkty vyprodány, málem jsem se rozplakala štěstím. Navíc mi to umožnilo pracovat s nejlepšími lidmi v oboru. Vzpomínám, jak jsem letěla do New Yorku s prezentací pro tým značky Maybelline a poprvé jsem opravdu cítila, že když tvrdě pracujete, lidi si toho všimnou a ocení to.

 

Někteří lidé vidí korporace jako velmi svázané prostředí, kde je práce obzvlášť náročná. Jak se na to díváš ty?

Je to náročné, ale dá se to zvládnout pokud dobře vycházíš s lidmi a buduješ si kvalitní vztahy. Korporace mají svá vlastní pravidla a vyžadují odolnost, ale nestalo se mi, že by někdo znevažoval moje úsilí, pokud jsem tvrdě pracovala. Myslím, že o to jde především. A pak také vždycky musíš respektovat svůj tým. To byla nejdůležitější lekce, kterou jsem si odnesla. V korporaci se skvěle naučíš zvládat manažerskou roli. Osvojíš si procesy, marketingové postupy, prodej, logistiku, a tak dále. Osobně mám korporace ráda, ale někdy je prostě čas na změnu…

 

Podařilo se ti najít rovnováhu mezi prací a osobním životem? A pokud ano, jak se ti to povedlo?

Pořád se to učím. V podstatě je to moje největší životní výzva! Pokud je někdo skutečně oddaný svojí práci tak něco v jeho životě musí logicky trochu ustoupit. Podle mě je důležité mít spolehlivé přátele, kteří řeknou “tak, a dost, jdeme ven”. Ale na prvním místě je pochopitelně moje dcera Lara, kterou se snažím vychovávat co nejrozumněji. Vždycky si na ni najdu čas. Když se večer vrátím z práce, vypínám telefon, abych se jí mohla plně věnovat.

Kromě toho je samozřejmě potřeba mít i vlastní záliby. Zajímá mě spousta věcí; chodím na operu, právě teď trénuju na závody v triatlonu, kterých se zúčastním příští rok a moje momentálně největší vášeň je létání (dělám si pilotní průkaz). Na druhou stranu dobře vím, že když ti na tvojí práci záleží, myslíš na ni pořád. Nemůžeš prostě vypnout, nebo aspoň já to nedokážu. Nikdy jsem práci neviděla jako nudnou povinnost. Naopak je to pro mě výzva, která vyžaduje snahu. Někdy dostávám nápady i v pět hodin ráno, když spím. Proto mám vedle postele notýsek, do kterého si můžu udělat poznámku, a zase v klidu usnout.

 

Kolik hodin se ti daří denně naspat?

Teď je to méně než bych chtěla, zhruba pět až šest hodin. Snažím se ale udržovat v kondici i jinak, například jsem nedávno objevila tréninkovou metodu EMS, která mi umožňuje zkrátit čas strávený v posilovně.

 

Co byla zatím ve tvé kariéře největší výzva?

Pravděpodobně když jsem nastoupila do managementu v Unileveru. Ve svých 33 letech jsem tam byla nejmladší, a navíc jsem přišla zvenčí. Všichni ostatní byli nejmíň o deset let starší než já a pracovali pro firmu třeba dvacet let. Ale vzala jsem to jako příležitost ukázat, že na věku nezáleží.

 

Proč ses rozhodla z Unileveru odejít a pracovat pro Notino?

Končila mi mateřská dovolená a chtěla jsem zkusit něco nového. A taky jsem potřebovala více podnikatelsky zaměřenou výzvu. Hlavně z tohoto důvodu proto jsem souhlasila se spoluprací s Notinem. V korporacích podle mě podnikavost moc nekvete.

Když máš nápad, prostě ho realizuj a nehledej tisíc důvodů, proč to nejde. Pokud je ten nápad dobrý, lidé se ho chytnou. Je důležité opustit svou komfortní zónu a zariskovat, protože když to neuděláš, nic nezískáš. U nás v Polsku se říká “Kdo neriskuje, nikdy neochutná šampaňské”. S tím naprosto souhlasím.

Jaké plány máš letos s Notinem, respektive Iperfumy?

V první řadě chci nastavit silné obchodní postupy a nové způsoby, jak řídit zvyšování prodejů a budování značky. Právě teď procházíme fází soft rebrandingu, ale potřebujeme Notino upevnit jako silnou značku. V září se také plánujeme zúčastnit velké akce s názvem Fashion Flash Night, kde se představí nejlepší polští návrháři. Z toho máme velkou radost, protože až donedávna to byla doména jednoho z našich konkurentů. Teď jsme dostali šanci my, a nesmíme ji promarnit!

Jak si vybíráš lidi do týmu? Jakým osobnostem dáváš přednost a jaké vlastnosti by měli mít?

V každém případě to musí být někdo odhodlaný a zapálený do věci. Hledám lidi, kteří zvládnou udržet naše tempo a uvažovat podnikavě. Kromě toho musí mít vášeň pro krásu, protože jinak to prostě nebude fungovat. Můj tým musí vnímat uměleckou stránku krásy. Proto se taky při pohovorech ptám na poslední výstavu, kterou kandidáti viděli, nebo na jejich oblíbeného návrháře.

Já osobně jsem zatím z práce pro Notino nadšená a všímám si, jak tady lidem na firmě záleží a jsou velmi loajální. To všechno mi dává pocit, že jsem na správném místě.