Nováčkem v Notinu

únor 2017

Spousta jmen a neznámých tváří, hromada informací a ještě více otázek. To je často realita prvních dní v nové práci. Téma onboardingu a následné adaptace zaměstnanců řeší čím dál víc firem. Ať už ve formě zaškolování, uvítacích balíčků nebo neformálního setkání s novými kolegy u piva.

 

Jaké je to být nováčkem v Notinu? A jak se nám daří podporovat adaptaci nových kolegů?

Vendy, HR business partner

Vendy nastoupila do Notina v polovině ledna na pozici HR business partnera. Zároveň byla prvním nováčkem, který si mohl na vlastní kůži vyzkoušet nově zavedený buddy program.
 
„Ještě v sobotu 14.1. jsem byla holkou z Olomouce a v neděli už Brňačkou, takže to bylo hrozně rychlé. I proto byly první dny náročné. Musela jsem zjišťovat hodně informací a po večerech zařizovat stěhování a vybalování. V práci se o mě naštěstí staral můj „buddy“ alias Hanča, která mě představila ostatním a ukázala mi vše potřebné – třeba jak funguje kávovar! Hned jsem se cítila lépe. Nově nastupujícím lidem bych doporučila, ať si nevytváří předem žádné scénáře a představy. Až nastoupí, je to stejně všechno jinak a pro mě to bylo lepší, než jsem čekala. Zároveň všechno chce svůj čas. Nejdůležitější je, že kolegové se tu na nové lidi těší a vítají každou novou posilu do týmu.“
 
 

Verča, emailing/CRM specialista

Verča nastupovala k nám do marketingového oddělení na začátku ledna. Práci původně aktivně nehledala, ale oslovil ji na LinkedInu přímo náš vedoucí výkonnostního marketingu Vašek. Nabídka ji zaujala, a tak se rozhodla práci v Notinu vyzkoušet.
 
„Pro mě byl ten nástup strašně příjemný, hlavně díky mému nadřízenému, Vaškovi. Líbilo se mi, že se mnou už dopředu komunikoval stylem „máme tu pro tebe už připravený stůl a židli a těšíme se.“  Lidi jsou tady takoví vřelí, takže i když je to velká firma, tak je tu dobrá atmosféra. Co se týče pracovního procesu, pomohl mi onboarding den, kdy jsem zjistila, jak funguje nejen moje oddělení, ale i jak fungují další. Zjistila jsem spoustu zajímavých informací, které mě motivovaly do práce. Lidem, co nastupují, bych doporučila hlavně nebát se zeptat a zjišťovat si co nejvíc informací. Do budoucna by bylo ještě dobré zapracovat na tom, abychom měli podrobněji rozpracovanou organizační strukturu, abych hned věděla, na koho konkrétně se obrátit. Než se člověk více seznámí, tak je komunikace složitější.“
 

 
 
A takto podporujeme adaptaci

Jitka, která pracuje na pozici HR business partnera, vysvětluje, co vlastně výše zmiňovaný buddy program obnáší: „Buddy program byl zaveden proto, abychom pomohli novým lidem v adaptaci a snížili takový ten prvotní stres při nástupu do nového zaměstnání. Jde o to, že každý nový člověk dostane před svým nástupem přiděleného tzv. buddyho. To je člověk, který nováčka provede tím, jak to u nás vlastně chodí. Například kde si dát kávu, kam si zajít v okolí na oběd, co dělat, když se vyskytne technický problém apod. Je to vlastně takový průvodce světem Notino a zároveň jeho první „kamarád“ tady. Tito průvodci se nám hlásí dobrovolně. Máme tady fajn partu, takže s tím zatím nemáme problém.“  

Důležité je podle nás také představit zaměstnancům firmu jako celek“ vysvětluje HR business partner pro oddělení zákaznické péče, Katka. „Proto organizujeme pravidelně tzv. onboarding den, neboli nástupní den pro nováčky. Na programu jsou krátké prezentace informací z každého oddělení ve firmě a jejich dopadu na celkový chod společnosti. Každou část prezentuje přímo zástupce daného oddělení, takže naši nováčci poznají nové kolegy. Po obědě vždy následuje také krátká exkurze do centrálního skladu v Rajhradě, kde nás kolega provede celým procesem přípravy balíčku pro zákazníka.“  

Pro centrum zákaznické podpory ještě existuje celotýdenní systém školení, kdy si zaměstnanci osvojí jednak práci s interními systémy, ale také se zdokonalí v měkkých dovednostech jako například asertivní komunikace.

Chceš také navštívit onboarding nebo získat svého buddyho?

Tak si prohlédni volné pozice!