#Holky z Marketingu v Notinu

srpen 2018

Notino má velké marketingové oddělení. V Notinu pracují ženy, které milují beauty a které ví, jak dělat marketing. Notino minulý týden uvítalo Holky z Marketingu v Brně. Mrkněte, jak to probíhalo. Protože tahle spolupráce prostě dává smysl. 😊

Iniciativu HzM založila Pavlína Louženská, bývalá marketingová ředitelka ZOOTu a nastávající šéfka marketingu nejsilnějšího tuzemského vydavatelství Czech News Center. Díky této komunitě mezi sebou v současné chvíli sdílí 12 000 žen své know-how, radí si navzájem a doporučuje vše od osvědčených dodavatelů, po nej marketingové nástroje.

Doposud HzM pořádaly své akce pouze v Praze. Naši brand-girl Barču však napadlo, že by bylo fajn udělat nějaké inspirativní setkání i v Brně. Díky spolupráci s Pavlínou proto vznikl „Inspirativní večer o fashion a lifestyle marketingu“, a to přímo u nás v Notinu.

Mezi účastnicemi se sešlo 40 inspirativních žen, povětšinou PR managerky, bloggerky, contenťačky a markeťačky. Nejvíc se nám líbilo, že všechny ženy mluvily otevřeně a upřímně. Žádné mazání medu kolem pusy a nadhodnocování. V tom je síla HzM.

Jako první speakerka vystoupila Marťa Zemanová, naše head of promotions.

Martinina přednáška byla o tom, co ovlivňuje kampaně v beauty e-commerce. Vše podpořila případovkami o tom, co se povedlo a co naopak ne.  Martina začínala v Notinu jako copík, čtyři a půl roku nazpět. Tam, kde je dneska, se vypracovala, protože sama dokázala vidět příležitosti a přinášet inovace.

Sdílíme Martininy nejzajímavější myšlenky:

1) Když promujeme ve 22 zemích, musíme přemýšlet lokálně. Například roční období začínají v každé zemi jindy. V ČR už můžeme prodávat krémy proti mrazu, ale ve Španělsku je ještě 20 stupňů. 😊

2) Důležité je přizpůsobit se náladě a přání zákazníka. Proto přicházíme pravidelně s tematickými akcemi. Největší úspěch má Black Friday, Svatý Valentýn a samozřejmě Vánoce. Na druhou stranu chceme vždy překvapit novými příležitostmi. Třeba předávání Oscarů, Festival v Cannes nebo světové Fashion Weeky. Snažíme se přemýšlet „out of the box“ a neomezovat se jen na akce v Česku.

3) Co naši zákazníci vždy uvítají, je doprava zdarma a sleva na svůj oblíbený produkt. Neustále proto hledáme možnosti, jak jim v tomto vyjít vstříct.

Druhá speakerka, Klára Pačesová, vede PR v českém obchodě s teniskami a streetwearem Queens. Předtím pracovala 8 let v tiskovém centru České spořitelny. Klára poukazovala na obrovský rozdíl mezi korporátem, kde máte na PR téměř neomezené finanční prostředky, a start-upem, kde naopak nemáte finance téměř žádné.

Nej myšlenky od Kláry:

1) Nebojte, PR se dá dělat i s omezeným rozpočtem. Dejte si ale hodně záležet na tom, abyste vytvářeli prvotřídní obsah (jak text, tak i fotky) a oslovili s ním relevantní média. Nebudete sice vidět všude, ale budete autentiční a rozpoznatelní. Klářin hack? Potuní texty tak, aby s tím v redakci měli co nejméně práce. Novináři už si pamatují, že to, co od ní dostanou, je prostě kvalitní.

2) Chcete se dostat do médií? Musíte si s novináři budovat vztahy. Oslovujte každého individuálně, potkávejte se s nimi osobně, zajímejte se o to, na čem zrovna pracují. Vědět, co novinář v danou chvíli potřebuje, je obrovská výhoda. Kláře taky skvěle funguje otevřená komunikace: nebojte se podělit o know-how a čísla. Odborníky z firmy posílejte i na konference, vybudujete si tak renomé a třeba se i něco přiučíte.

3) Nakontaktovat se na zahraniční média je těžší, protože tvorba vztahů na dálku moc nefunguje. Tady musíte být opravdu kreativní a vymyslet něco, co novináře na první pohled zaujme – nabídnout jim originální (a klidně i kontroverzní) téma, nenápadně podsunout svůj produkt k vyzkoušení, nebo při vhodné příležitosti poprosit někoho o seznámení.

Třetí speakerka, Silvia Haupt Kozoňová, spoluzaložila platformu Fashion MAP, má blog a za sebou kariéru v módním PR: od Footshopu po international guests relationships pro Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Silvia by se definovala jako novinářka, PR člověk, bloggerka a občasná psycholožka svých kamarádek.

Nej myšlenky od Silvie:

1) Každému by doporučila osobní blog – je skvělý pro budování osobního brandu, naučí vás formulovat lépe své myšlenky a také se díky němu můžete propojit se zajímavými lidi.

Většinu svých dobrých kamarádů nebo jobů získala skrze svoje mini projekty a psaní.

2) Influencer je člověk, který za něčím stojí. Má nějaké poselství a něco komunikuje. Influenceři mají dneska obrovskou moc – což je obecně známo. Firmy by měly investovat čas a peníze nejenom do obdarovávání influencerů, ale také do člověka, který bude mít komunikaci s nimi v popisu práce – tzv. Influencer manager. Ten si s nimi povídá o jejich poslední párty, zlomeném srdíčku ale i o spokojenosti s produkty. Všechno je totiž o vztazích a úrovni komunikace, a ta se nedá jenom tak koupit. Musí se budovat.

3) Co označování spoluprací? Obecně by se měly sponzorované příspěvky označovat – jedná se totiž o reklamu, která může být zavádějící. V České republice se toto pravidlo  obecně moc nedodržuje. To ale neplatí o velkých značkách jako je Dior, s kterými se rádi influenceri pyšní.

Zajímá tě víc o Holkách z Marketingu? Mrkni na jejich facebookové fórum a přidej se - KLIK.

Těšíme se na další inspirativní večery!