2. Vrstvení parfémů
V kurzu je důraz na jedinečnost a autenticitu. Jenže „profláklý“ parfém z reklamy, která běží po celém světě, originalitou zrovna nevoní. Co s tím? Odpovědí je vrstvení. Staré známé pravidlo o tom, že byste neměli na těle kombinovat více vůní, tak můžete hodit za hlavu. Ale trocha zamyšlení nezaškodí.
Při vrstvení začněte silnější vůní a pokračujte lehčí, aby mohla také trochu vyniknout. Nekombinujte spolu více intenzivních vůní. Klapat to bude parfémům, které mají alespoň jednu společnou složku. Vděčné jsou v tomto ohledu květinové vůně, ty si rozumí skoro s každým (hlavně s ovocnými akordy). Dohromady jdou i kořeněné tóny s těmi dřevitými a orientálními. Ale už dost pravidel, celé je to hlavně o kreativitě.
3. Vonět udržitelně
Další téma, které se ze společenské úrovně přesunulo do voňavého vesmíru, je udržitelnost. V obsahu i balení. Zajímejte se, z jakých zdrojů pocházejí ingredience parfému, vybírejte si flakonky, které jsou znovuplnitelné. Do popředí se dostávají synteticky vyrobené ingredience i upcyklace, kdy některé společnosti používají zbylé části koření nebo dřeva z jiných odvětví. Ale pozor na greenwashing. Nespokojte se s tvrzením na obalu, udržitelnost je i o průzkumu a datech.