Tato nadčasová vůně, která proslavila značku Nina Ricci, patří mezi nejvýznamnější parfémové kreace všech dob. Parfém vznikl na popud Roberta Ricci, syna Niny Ricci, který chtěl, aby módní dům jeho matky vstoupil i do světa parfémů. A tento vstup byl opravdu velkolepý. Květinově-orientální parfém je založený na vůni karafiátu, který je podpořen bergamotem a růžovým dřevem a rafinovaně doplněný jasmínem a růžemi. S tóny cedrového a santalového dřeva vstupuje do dokonalé harmonie fialka a kosatec. Ženskost a smyslnost této vůni dodává pižmo a jantar.
Tento parfém byl vytvořen krátce po druhé světové válce, v roce 1948. Stejně jako samotná vůně je slavný i jeho falkon. Dominuje mu víčko ve tvaru holubic, které mají symbolizovat mír. Flakon zůstal téměř 70 let stejný, vůně prošla mírnou proměnou - původní Nina Ricci L'Air du Temps byla prý bohatší a výraznější. Přesto však tento parfém patří mezi pětici nejoblíbenějších a nejprodávanějších parfémů všech dob! Řadí se mezi parfémové klasiky, jeho mýdlová vůně Vás možná nezaujme hned napoprvé, ale věřte, že je to vůně, ke které musíte „dospět“ a jednou se Vám to určitě povede.
Tento slavný parfém se stal víceméně synonymem pro výraz „orientální vůně“. Je na trhu od roku 1977 a to, že je mimořádně oblíbený, dokládá fakt, že se v roce 2009 dočkal nové edice a nového designu falkonu, jehož autorem je kreativní ředitel značky YSL. Opium je opravdu silná, kořeněná orientální vůně, hlavními složkami edice z roku 2009 jsou bergamot, jasmín, mandarinka a myrha. Tato vůně opravdu není na denní nošení, takže pokud se pro ni rozhodnete, tak ji noste během dlouhých zimních večerů.
Opium není známý jen pro svou vůní orientu, ale také skandálem, který vyvolal jeho název. V USA byla dokonce čínskými Američany založena koalice, která požadovala změnu názvu a veřejnou omluvu od Yvese Saint Laurenta za to, že použil pro parfém název drogy, která zničila v Číně mnoho životů. Ale jak to tak bývá, tato iniciativa naopak byla výborným marketingovým nástrojem, neboť jak víme, skandál prodává a Opium se brzy stal nejprodávanějším parfémem.
Jacques Guerlain uvedl na trh tuto nezaměnitelnou vůni již v roce 1925 – byla představena na Mezinárodní výstavě dekorativního umění v Paříži. Flakon parfému, který navrhl Raymond Guerlain, získal na výstavě první cenu. Název parfému symbolizuje lásku morného muže a krásné ženy - dostal jméno podle názvu zahrad, které císař Shan Jahan věnoval své ženě, které po její smrti na památku nechal postavit slavný indický chrám Taj Mahal.
Základ parfému tvoří vanilka, kterou Jacques Guerlain v parfémech miloval, takže když mu přinesli tehdy čerstvý vynález – syntetickou vanilku (ethylvanilin), neváhal ji použít. Vanilka tvoří dokonalou harmonii s vůní bergamotu a kouřovou vůní kadidla. Parfém je velmi intenzivní a má výjimečnou výdrž. Je to opravdu vytříbená a luxusní vůně, takže ji noste spíše večer a na výjimečné příležitosti.
Francouzský módní návrhář Jean Patou vytvořil tento parfém na trh v roce 1930 a při jeho tvorbě si nechal velmi záležet na tom, aby byl opravdu luxusní a unikátní. Na trh ho uvedl v době, kdy světem cloumala hospodářská krize, přesto ho odvážně představil jako „nejdražší a nejluxusnější parfém světa“. Díky tomuto parfému módní dům Jean Patou přežil v době, kdy většina módních domů krachovala. Vůně si získala renomé u té nejlepší klientely, stala se velkým konkurentem nejprodávanějšímu parfému všech dob a dodnes mu „šlape na paty“. Dokonce byla zvolena veřejností za „nejlepší parfém století“ v rámci vyhlášení parfémových Oskarů FiFi Awards v roce 2000 a porazila tak svého největšího rivala - Chanel No.5.
Výraznou květinovou vůni parfému Joy tvoří 10 600 květů jasmínu a 28 tuctů růží – tohle množství se používá pro výrobu 30 ml parfému. Tyto ingredience jsou doplněny tóny kosatce, pižma a santalového dřeva. Joy se dá nosit během celého roku a hodí se na všechny příležitosti. A věřte, že mimořádně dlouho vydrží.
Chanel No. 5 je ikona! Není ho snad ani potřeba představovat. Nejlegendárnější, nejoblíbenější, nejprodávanější parfém všech dob! Pokud jste mu ještě nepřišly na chuť, věřte tomu, že jeho kouzlu časem propadnete, protože není legendou jen tak pro nic za nic.
Coco Chanel tento parfém vytvořila jako svůj vůbec první ve spolupráci s chemikem Ernestem Beaux, jehož předkové odpovídali za výrobu parfémů na carském dvoře v Rusku. Parfém tvoří kompozice více než 80 složek, což byl v době jeho vzniku opravdu revoluční počin. Mezi základní ingredience patří jasmín, růže, kosatec, ylang ylang, vanilka, ambra a santalové dřevo.
Název parfému, tedy „číslo pět“, údajně vychází z dětství samotné Coco, které strávila v sirotčinci v Aubazine, který založil cisterciácký řád, jež klade velký důraz na numerologii. Právě číslo pět mělo pro tento řád mystický význam a objevovalo se všude. Symboliku tohoto čísla převzala i Coco Chanel a proto tak pojmenovala svůj první parfém. Další legenda říká, že si Coco Chanel vybírala z pěti různých kompozicí tu pravou a právě číslo pět vybrala jako finální. Každopádně tento název dnes zná opravdu každý! Když se řekne parfém, většinu z nás automaticky napadne právě „Chanel No. 5“. Tento „nejlepší parfém světa“ si zamilovala i nejvíce sexy žena světa – Marilyn Monroe, propagovaly ho i Catherine Deneuve, Nicole Kidman nebo Audrey Tautou.